Rekordowa zmiana w Brzeźnie

2013-06-02, woj. wielkopolskie

Rekordowa zmiana w BrzeźnieW wielkopolskim Brzeźnie na drodze krajowej nr 92 doszło do rekordowej zmiany po tegorocznym przeglądzie znaków dotyczących limitów prędkości. Zwiększono tam dopuszczalną prędkość z 50 do 90 kilometrów na godzinę.

Podczas ostatniej weryfikacji oznakowania polskich dróg, którą pracownicy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przeprowadzili wspólnie z Policją, szczególną uwagę zwrócono na ograniczenie prędkości w blisko 1500 miejscach.

Z udziałem kierowców

Wynikało to zarówno z sygnałów płynących od kierowców, ale przede wszystkim z opracowanych przez Generalną Dyrekcję ujednoliconych zasad ustanawiania dopuszczalnej prędkości na drogach krajowych. W wyniku tego przeglądu zostanie zmienionych 406 znaków o symbolu B-33, w tym 262 podwyższające dopuszczalną prędkość z 60 do 70 km/h i z 70 do 90 km/h oraz 144 obniżające limit prędkości, przeważnie do 70 kilometrów na godzinę.

Najwiecej w Wielkopolsce

Najwięcej zmian dotyczyło Wielkopolski, gdzie dopuszczalna prędkość została zwiększona na 77 odcinkach dróg krajowych, a na 26 - zmniejszona. Z tego aż 65 zmian dotyczyło dwóch dróg: DK92 i DK11. To zrozumiałe, bo obie te drogi stanowią aż 40 procent sieci drogowej województwa. Poza tym oznakowanie w tym regionie zmieniono na drogach krajowych nr 5, 10, 12, 15, 32, 36 i 72. Do rekordowej zmiany doszło na drodze nr 92 w Brzeźnie, gmina Krzymów, gdzie podwyższono dopuszczalną prędkość z 50 do 90 km/h. Stało się tak po zniesieniu oznaczenia obszaru zabudowanego w tym miejscu, tym samym można było podnieść dopuszczalną prędkość.
Nie we wszystkich przypadkach można jednak było podwyższyć limit prędkości w trosce o bezpieczeństwo pieszych, zwłaszcza dzieci. Głównie z tego względu trzeba było zmniejszyć ograniczenie dopuszczalnej prędkości. Większość tych zmian w Wielkopolsce została już wprowadzona, a pozostałe będą zweryfikowane w najbliższych dniach.

www.drogizaufania.pl, projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską,
ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.